מציאת טקסט בתוך תא בניכוי מילת "לא"

פורסם: 21/04/2021 ב-פתרונות אקסל, פתרונות חישוביים

היי

נניח יש לי עמודה של רשומות, שיכולות לכלול את המילה "מאושר" בתוספת טקסט אחר, או "לא מאושר" בתוספת טקסט אחר. מטרה שלי לזהות מקרים של מאושר ולא מאושר. על בסיסם אוכל לבנות פונקציות מותנות, כמו SUMIFS. להלן דוגמה:

טבלה של רשומות מאושר ולא מאושר בשילוב טקסט אחר

ניתן לראות שיש שני תאים בהם רשום רק "מאושר" ו- "לא מאושר", תאים עם שני ביטויים בשילוב טקסט נוסף ותא עם טקסט ללא שני הביטויים. אנסה לבנות נוסחה אשר תחזיר TRUE במקרה של "מאושר" ו- FALSE במקרה של "לא מאושר" או במקרה של טקסט ללא המילה "מאושר".

פונקציה SEARCH מחזירה את מיקום תחילת הטקסט שנמצא בטקסט אחר או שגיאה במקרה שהטקסט לא נמצא. לפיכך, אם אחפש מצב של העדר שגיאה, משמעו שהמילה "מאושר" נמצאה. אולם ייתכן שהיא חלק מהבטוי "לא מאושר". לפיכך, נעשה חיפוש גם על הביטוי "לא מאושר". אם הוא לא נמצא, משמעו שהמילה "מאושר" נמצאת לבד. כך הבדיקה על תא A1 תהיה כלהלן:

AND(NOT(ISERROR(SEARCH("מאושר",A1))),ISERROR(SEARCH("לא מאושר",A1)))

התוצאה שיצאה כלהלן:

נוספה עמודה B עם נוסחה שמחזירה TRUE או FALSE

אולם, אם ארצה לחפש רק את המקרים של ביטוי "לא מאושר", ניגוד של הנוסחה לעיל לא יספיק, כי במקרה זה תא שלא כולל את שני הביטויים יחזיר גם תוצאה חיובית. לכן אחפש "לא מאושר" בלבד.

NOT(ISERROR(SEARCH("לא מאושר",A1)))

להלן תוצאות שהתקבלו:

טבלה עם עמודה C שכוללת תוצאות של הנוסחה הנוספת עם תוצאות TRUE ו- FALSE. ניתן לראות שפונקציה הבודקת תא ללא ביטוי "לא מאושר" מחזיר FALSE.

סיימנו.

תיהנו.

כתיבת תגובה